Moksweek en universiteiten.. - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu Moksweek en universiteiten.. - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu

Moksweek en universiteiten..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Damaris

06 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

De zogenaamde mocks week ( proefexamenweek? ) is eindelijk achter de rug, en ik heb weer even tijd om mijn blog te updaten, vooral na maanden van verwaarlozing vond ik dat er hoognodig iets verandert moest worden aan de situatie. Het opmerkelijkste van de mocks was het Nederlands examen, dat toch wel moeilijker was dan ik had gedacht, mede omdat ik gewoon weg niet op sommige Nederlandse woorden kon komen! Gelukkig was paper 1 van Nederlands hetzelfde proefwerk dat we eind vorig schooljaar hadden gekregen, dus dat viel reuze mee. Paper 2, dat is een ander verhaal. Ik ben gewoon benieuwd naar mijn cijfer, ik heb nog nooit een paper 2 geschreven in Nederlands voor alle duidelijkheid, paper 2 een een essay waarin je 2 boeken moet vergelijken op basis vaniets. Dat iets kan van alles zijn, hangt er vanaf wat voor vraag je krijgt. Zo koos ik een vraag waarin stond om uit te leggen in welk perspectief het verhaal is geschreven en de invloedt daarvan op de lezer. In ieder geval, ik ben benieuwd.

Het scheikunde mock examen vond ik het makkelijkst, en heeft mij nogmaals verzekerd van het feit dat ik iets in de chemie zal studeren op de universiteit. Over universiteiten gesproken al mijn aanmeldingen zijn sinds afgelopen dinsdag af, en verstuurd, en ik heb zelfs al te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij McGill University in Canada! Het resultaat van de andere universiteiten, dat wordt even afwachten omdat de meeste universiteiten pas in april bekend maken of je bent aangenomen of niet. Maar goed, nu de mocks zijn afgelopen, heb ik weer eindelijk tijd om van alles te doen, tenminste zo lijkt het. De mondelinge eindexamens in het Engels en het Nederlands komen er zo aan, als ik me niet vergis over 3 weken-ish.

Ik heb weer tijd om kleren te wassen, dus ik ga dat maar gauw doen voordat die wasmachine weer bezet is. Ik hou jullie op de hoogte van de aankomende UWC-activiteiten, universiteitsaanmeldingen, etc etc etc.

Doei!

  • 06 Februari 2010 - 19:18

    Margreet:

    Leuk Damaris weer even een update te lezen! En wat fijn dat je al weet dat je naar McGills kunt! Een mooi perspectief! Tot blogs!

  • 07 Februari 2010 - 13:36

    Joyce Saman:

    Hallo Damaris,
    Blij verrast met je update. Drukke en spannende tijden zo te lezen.
    Wat goed dat je van 1 universiteit al bericht hebt. Succes met alles en we blijven je volgen.
    Hartelijke groetjes Joyce Saman

  • 07 Februari 2010 - 22:56

    Tante Claudia:

    ik dacht het al had lang niets van je gehoord. maar gelukkig dat ik nu weer iets van je mocht lezen. Groetjes van tante claudia en je lieve neefje Tariq. je moet zien hoe lang hij is geworden

  • 09 Februari 2010 - 02:09

    Shirley (Curaçao):

    Damaris,
    Probeer de balans ondanks die drukte toch te vinden, meid. Je moet niet vergeten om af en toe toch nog te joggen of iets ontspannends te doen. De echte drukte, het echte examen, moet nog komen.
    Succes met alles wat je doet en ook wij blijven je volgen. Pabien met McGill university.
    Groet, Shirley

  • 26 Februari 2010 - 13:12

    Akkie:

    dacht ik toch echt dat ik onlangs gereageerd had, maar nu zie ik niks staan.
    Maar het blijft leuk om te lezen, en ik hoop nog veel meer van je te lezen.
    Hoop dat de trials goed gegaan zijn ?
    Een fijne tijd gewenst Damaris, lieve groet van Akkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2010

Ala fin ala fan..

08 April 2010

MUN, Hike, CAS, Universiteiten...

13 Februari 2010

Nog 2 maandjes!

06 Februari 2010

Moksweek en universiteiten..

15 November 2009

Ljubavi mi smo mnogo toga hteli, zajedno..
Damaris

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 25056

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: