Nog 2 maandjes! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu Nog 2 maandjes! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu

Nog 2 maandjes!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Damaris

13 Februari 2010 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Na weken niet geschreven te hebben, leek dit me een goed moment om weer eens iets van me te laten horen. Vooral hoe er in de afgelopen maanden best veel is gebeurd. Zo, is bijvoorbeeld vandaag de eerste renwedstrijd georganiseerd van Musala naar Susac, een afstand van ongeveer 2,5km. Ondanks het feit dat ik niet in shape ben, is het redelijk goed gegaan! Deze wedstrijd heeft me ook weer volop moed gegeven om de komende ochtenden te beginnen met een dagelijks ommetje rennen, wat zeker wel zal dienen als een uitstekende voorbereiding op de Schottegatloop, een wedstrijd van 17Km om het Schottegat op Curaçao.

Qua universiteiten betreft mag ik niet klagen. Zo kreeg ik afgelopen week het bericht dat ik ben aangenomen bij Simon Fraser University in Canada met een full scholarship, wat ik echt te gek vind!! Aanstaande vrijdag krijg ik van de University of Florida te horen of ik ben aangenomen en onder welke voorwaarden. Desalniettemin vind ik 1 april toch de belangrijkste dag wat universiteitsaanmeldingen betreft. Dan krijg ik namelijk te horen of ik ben aangenomen bij mn droomuniversiteit: Stanford University!! Desondanks zijn mijn verwachtingen voor Stanford niet zo hoog, vooral hoe er al bekend is gemaakt dat dit jaar maar 7% van alle studenten die zich hebben aangemeld worden aangenomen.

Maar goed, naast universiteiten is er niet veel gaande in de komende dagen. Alhoewel komende vrijdag begint de MostMUN conferentie! Vorig jaar deed ik mee als de Argentijnse delegatie, en dit jaar ben ik de chair van de environmental committee! Als chair heb je de taak om de discussie te leiden, ik ben benieuwd hoe het zal gaan!

Verder vorderen we aardig met het yearbook. Het yearbook belooft dit jaar veel beter en kleurrijker te worden dan dat van het vorig jaar! Ook hebben we de afspraken met de drukkerij gefinaliseerd, omdat we als leaders van het jaarboek ook verantwoordelijk zijn voor t-shirts, hoods en petten voor de school.

Ik ga er weer vandoor, er zijn nog talloze dingen gebeurd in de afgelopen weken, ik zal er eens uitgebreid voor zitten en alles uittypen, maar nu ga ik genieten van me zogenaamde internal assessments die ik morgen moet inleveren!!!

Doeidoei, tot de volgende keer!

xx

ps. Ik keek zonet even naar foto's van de afgelopen maanden en ik zie dat ik heel veel ben vergeten te zetten. Zo hadden we bijvoorbeeld de American & East European Cultural week...



(als het goed is, is dat een kort filmpje over Curacao gemaakt voor de cultural week!!)

Verder hebben we aspirine gemaakt tijdens scheikunde en mochten we een varkensnier ontleden in biologie, zie foto's!!!

  • 24 Maart 2010 - 10:34

    Tante Claudia:

    dami je krijgt ook de groeten van je lieve oma uit Suriname. We zijn erg trots op je en power.
    Good luck. En ook de groeten van Tariq

  • 25 Maart 2010 - 14:22

    Shirley (Curaçao):

    Hoi Damaris,
    Leuke foto's trouwens. Jullie zien er heel professioneel uit tijdens de biologie lessen. Lijkt wel een slachthuis. Het Curaçaos Toeristen Buro zou je cultural week filmpje moeten zien. Heel leuk bedacht. Verder nog heel veel succes op UWCiM voor de laatste twee maandjes. Geniet ervan en het beste met de komende examens.
    Ajo!!

  • 08 April 2010 - 15:01

    Akkie:

    Hoi Damaris,
    ik had je blog allang gelezen, en ik dacht ook al gereageerd te hebben, maar zie dat het er niet opstaat.
    Ik geniet erg van je verhalen, het geeft weer een ander beeld van Mostar dan die ik van isabelle krijg.
    Je doet het fantastisch !
    Heel veel succes deze laatste maanden en hopelijk tot ziens in Mei met de graduation
    Lieve groet van de hele familie Langerak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bosnië en Herzegovina, Mostar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2010

Ala fin ala fan..

08 April 2010

MUN, Hike, CAS, Universiteiten...

13 Februari 2010

Nog 2 maandjes!

06 Februari 2010

Moksweek en universiteiten..

15 November 2009

Ljubavi mi smo mnogo toga hteli, zajedno..
Damaris

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 25058

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: