Back in town.. - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu Back in town.. - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu

Back in town..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Damaris

04 September 2009 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Ik ben al een poosje terug in Bosnië ( en Herzegovina ), en in de tussentijd is er heel veel gebeurd en veranderd. Ten eerste zijn we nu tweedejaarsstudenten! Wat niet alleen inhoudt dat we een druk akademisch programma zullen volgen, maar dat dit ook het laatste jaar hier in Mostar is voor de meesten van ons.

Om het schooljaar van de eerstejaars goed in te luiden en om hen bekend te maken met UWCiM, organiseerden we afgelopen week de zogenaamde “introduction week”. Een week gevuld met diverse activiteiten inclusief een speurtocht, kennismakingsspelletjes en een schoolexcursie naar Kravice ( watervallen ). Alhoewel er dit jaar minder firstyears zijn, was de UWC spirit sterker dan ooit, en was het ijs al na de eerste dag gebroken.

Dit jaar verblijf ik in Susac, het studentenhuis dat ongeveer een half uur op loopafstand is van school. Elke dag een uurtje eerder opstaan dus. Verder zijn er nog wat andere zaken veranderd zoals het ontbijt, dat voorheen rond 9 uur kon worden gehaald. Dit jaar is dat van 7:15 tot 8 uur.

Natuurlijk was het heeeeel erg fijn om iedereen weer terug te zien, en om weer aan de slag te gaan! Zoals ik in het begin al schreef, zal het dit schooljaar heel erg druk zijn, niet alleen met lessen, cas-activiteiten en schoolevenementen, maar ook met belangrijke schoolopdrachten als “internal assessments” en universiteitsaanmeldingen. Desalniettemin zal ik proberen zo vaak mogelijk een berichtje achter te laten…

Doeiii

Ps. Morgen is de traditionele “confused gender party”. Pictures coming soon! ;)

• 04 September 2009 - 15:55

Akkie:

Hoi Damaris,
    ook fijn om weer een bericht van jou te lezen !!
    We gaan je zeker volgen en we hopen dat je een succesvol en plezierig jaar mag hebben in Mostar.
    Misschien zien we je nog begin Otober, dan komen we een bezoekje brengen. We zijn reuze benieuwd en hebben er erg zin in

Leuke foto's trouwens, die dans is ook geweldig, had ook het filmpje gezien die je op je vorige laatste blog had gezet, erg leuk.
    Hartelijke groeten van Akkie en fam.

• 06 September 2009 - 16:33

Joyce Saman:

Hoi hoi,
    Blij verrast om weer wat van je te mogen lezen na een lange (voor mij veel te korte) zomer.
    Zo te lezen zit je er alweer helemaal in. Leuke foto's trouwens. Hoop dat je het weer helemaal geweldig gaat krijgen ondanks alle drukte voor school en andere zaken.
    Hartelijke groet Joyce Saman (moeder Daniek RCNUWC) en fam.

• 11 September 2009 - 23:44

Tante Claudia:

Naar het schijn ben je wat dikker geworden he. Zijn de heupen bijgekomen en ben je nog een beetje volwassener geworden. Hoe staat het met de hapjes die je klaar maakt?