“Knowledge is justified through believe.” - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu “Knowledge is justified through believe.” - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu

“Knowledge is justified through believe.”

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Damaris

30 Januari 2009 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Ai baya. Deze week stond in het teken van overleven, leven en feesten. De week werd geopend met de zogenaamde “Asian and African cultural week”. Alle landen die gesitueerd zijn in deze twee continenten, maakten deel uit van deze een week durende cultuuruitwisseling, waarin de acculturatie centraal staat. Dans, muziek en andere culturele gewoontes passeerden in deze week de revue, en morgen volgen presentaties van de verschillende landen en is er een eat festival, waar gesmuld kan worden van Aziatisch en Afrikaans eten. Eerder op de dag was er nog een “Asian African Cultural Week Party”. Er werd uitsluitend Aziatische en Afrikaanse muziek afgespeeld, wat de ambiance op dit feest bepaalde. De versieringen waren ook heel passend, inclusief de vlaggen van de gerepresenteerde landen.

Saaie schooldagen kent men hier niet; alles is gewoonweg interessant en heel educatief. Zo ook de Engelse lessen van deze week. In het blokuur hebben we de film “Borat” bekeken, en vandaag volgde de discussie. Het is een heel controversiële film, waarin thema’s als chauvinisme, racisme en het religieuze fundamentalisme centraal staan. Op een grappige, maar soms intimiderende manier worden deze thema’s benadrukt tijdens de film. Maar goed, verder zijn deze week de ToK lessen begonnen. Theory of Knowledge. Klinkt heel ingewikkeld, en dat is precies wat het is; ampel en abstract. Op een interactivieve manier en door gedachtenwisselingen proberen we antwoord te vinden op vragen die heel simpel lijken, als “What is knowledge?” en “Is there any knowledge in the world which is so certain that no resonable person could doubt it?”.

Ook de CAS-activiteiten konden deze week niet ontbreken. Aangezien het zwemmen niet doorgaat ( er is geen water in het zwembad ), ben ik dit keer naar volleybal geweest. Als je tijdens het volleyballen een bal tegen je hoofd krijgt gesmasht, ga je toch nadenken of het wel verstandig is om hiermee door te gaan, dus ben ik maar in de zaal ernaast gaan tafeltennissen; rustiger en even leuk. Op donderdag naar Arabisch geweest, en ik ben van plan om morgenochtend naar yoga te gaan. In de middag jog ik naar Susac om mijn culinaire kunsten uit te proberen bij “international cooking”. Verder ga ik zeker naar de presentaties morgen op school, en ben ik van plan om zo veel mogelijk uit te rusten en schoolwerk te maken dit weekend...

• 01 Februari 2009 - 15:51

Tante Claudia:

Hoe gaat het nu met het koken en wat maak je zoal pancake hahahha

• 02 Februari 2009 - 19:21

Joyce Saman:

Hallo Damaris,
    Nee, het schoolleventje bij jullie lijkt me zeker niet saai. Tjonge jonge, wat een belevenissen. Geniet er weer van en succes met alles. Fijne week.
    Groet Joyce Saman

• 03 Februari 2009 - 13:53

Shirley (Curacao):

Hi Damaris,
    Jullie schooldagen verschillen zeker wel van hoe ik het heb beleefd. Desondanks waren onze dagen ook wel afwisselend en leuk voor die tijd, maar die van jullie zijn super. Geniet van elke dag en blijf positief.
    Bon siman.