Que bonita es la vida ! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu Que bonita es la vida ! - Reisverslag uit Mostar, Bosnië en Herzegovina van Damaris Sweet - WaarBenJij.nu

Que bonita es la vida !

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Damaris

28 Februari 2009 | Bosnië en Herzegovina, Mostar

Na een lange, vermoeiende week heb ik weer even tijd op m’n blog te updaten...

Ik ben net terug van Mr. Museve’s (biologieleraar) “get together”. Samen met de zes andere Afrikaanse studenten was ik uitgenodigd om vandaag naar zijn appartementje hier in Mostar te gaan. Ik verwachtte er niet veel van, maar zes uur later moet ik toegeven dat het geweldig was! Er werd Afrikaanse muziek werd afgespeeld, Mr. Museve heeft Afrikaans eten voor ons gekookt, en in de tussentijd vermaakten we ons door het voeren van heel interessante gesprekken over Srebrenica en discriminatie van gekleurde mensen hier in Mostar en in andere Europese landen, want ook hier in Mostar worden gekleurde mensen na- en aangestaard en van kop tot teen bekeken. Daarna mochten we ieder zelfs 5 minuten naar huis bellen. De volgende keer mogen wij koken, en ik kijk er nu al erg naar uit !

Verder was er gisteravond een zogenaamde “hot pot” voor vegetariërs van Musala in Tessa’s (vrijwilligster uit Schotland) huis. Ook dat was erg gezellig, en het eten was verrukelijk ! Er werden vele soorten groeten klaargemaakt, en aangezien Tessa zondag weggaat, kregen sommigen wat spulletjes die ze sowieso niet mee zou nemen. Zo hebben we bijvoorbeeld nu een plant erbij in de kamer.

Het belangrijkste nieuws van de week: We krijgen een nieuwe generatie leerlingen volgend schooljaar !!!

Deze week was druk ! Verslagen, deadlines en proefwerken. Maar iedereen heeft het overleefd; achteraf viel het dus reuze mee. Vanochtend ben ik naar Egyptian Village geweest, waar we flink geknutseld hebben met de kinderen. Op donderdag hadden we een amnesty meeting, waarin we gesproken hebben over de doodstraf en de activiteiten die aan de hand van dit onderwerp zullen worden georganiseerd. Verder heb ik besloten dat ik in de project week ga hiken ! Het is een heel sportief project, waarin we onder andere gaan mountain biken, en als er sneeuw is gaan we zelfs skieën!

Tot slot heb ik deze week 2 pakketjes ontvangen, dus nogmaals hartelijk bedankt!!!!!! :)
Maandag hebben we geen school, in verband met de onafhankelijkheidsdag van Bosnie van het voormalige Joegoslavië.

Ik ga er weer vandoor....Ciao !

ps. http://picasaweb.google.com/damaris.s.sweet/DinnerAtMuseveS28022009?feat=directlink

• 01 Maart 2009 - 15:43

Tante Claudia:

je hebt zeker naar huis gebled he om die lieve stem van je moeder te horen en van Dimi
    Groetjes en een fijne week

• 01 Maart 2009 - 15:56

Peter Savenije:

Hoi Damaris. Leuke update van je weblog. Goed dat er weer een nieuwe generatie studenten komt. Geniet lekker van je lange weekend, na de afgelopen twee drukke studieweken. Groeten Tonny en Peter Savenije.

• 02 Maart 2009 - 07:00

Joyce Saman:

He Damaris,
    Fijn om weer wat van je te lezen en dat jullie volgend schooljaar toch weer eerstejaars krijgen. Goed nieuws zeg!
    Het ga je weer goed en tot de volgende blog. Groet Joyce Saman

• 02 Maart 2009 - 13:34

Shirley (Curacao):

Damaris,
    Dat is echt goed nieuws, de nieuwe generatie studenten die er volgend schooljaar toch nog komen. Goed voor de school en jullie als eerste jaars nu.
    Die foto's van het dinner bij dhr. Museve spreken voor zich. Heel leuk was het er; kunnen wij zelf ook zien. Succes met de verslagen die je nog moet maken en een bon siman!

• 02 Maart 2009 - 20:33

T. Joyce:

Ja, inderdaad: Que bonita es la vida! En dat terwijl je moet studeren, deadlines moet halen, naar get togethers en meetings gaan, knutselen, koken, sporten. Nou als je daar een balans in kunt vinden en de dingen met plezier doet en je voelt je er gelukkig bij, dan is het leven toch mooi. GENIET ervan meisie. Wat leuk dat je straks de eerstejaars studenten mag verwelkomen. En dan is het voor jou misschien even terugblikken...Wat een ervaring. Groetjes.
    T. Joyce

• 03 Maart 2009 - 08:50

Akkie Langerak:

Hoi Damaris,
    elke keer ben ik weer verbaasd hoe jullie het toch weer voor lekaar krijgen om je tijd zo in te delen dat alles nog lukt ook!
    Misschien met een plant op je kamer dat het nog beter lukt, lijkt me gezellig.
    Hopelijk heb je een fijn weekend gehad?
    Nog iets bijzonders ondernomen?
    Fijn van die eerste-jaars he!
    Veel succes maar weer deze week, en to je volgende blog,
    Akkie en fam.